Laatste weekendje voor de lockdown

24 november 2021 - Graz, Oostenrijk

Zoals veel van jullie wel hebben gehoord is op maandag de lockdown in Oostenrijk begonnen dus voor de lockdown moest ik natuurlijk nog even optimaal genieten. Dus we begonnen met het versieren van de woonkamer in kerst stijl. Eerst met heel veel lichtjes rond de woonkamer en daarna om onze paastak te veranderen in een kerstboom met heel veel aluminium. Dus vrijdag avond zijn we (ik en Anne Sofie) erop uit gegaan, de eerste stop was de tweede hands kleding winkel. Sinds er al 1 broek kapot was gegaan en nog een andere broek bijna stuk was moest ik dit weekend wel nieuwe kopen. Jammer genoeg was het geen geluk en gingen we richting de kerst markt. De kerstmarkt was op de Schlossberg, erg mooi in de Schloss met alle oude muren en de kerst huisjes waren er erg mooi ingebouwd. Na daar een lekkere dennen punch, in plaats van de standaard Gluhwein, dit is alweer een lokale delicatesse. Na een avondje rond de kerstmarkt rondlopen en rond het kampvuur onze punch drinken met uitzicht over graz. Na deze kerstmarkt zijn we nog de stad heen gaan lopen naar nog twee andere kerstmarkten, de andere kerstmarkten waren enorm vol en ik kreeg er een precorona festival gevoel van. De kerstmarkten zijn hier ongeveer 80 procent barretjes met gluhwein, het is hier meer een drink festival dan dat het een shopping plek is. Met de kerstmarkten en alle kerstverlichting was het een hele kerstachtige avond. De volgende dag had ik niet zo veel te doen naast studeren, maar aangezien ik nog geen broek heb kunnen vinden ben ik opnieuw naar de stad gegaan. Dit keer niet naar de tweedehandskleding winkel, maar waar ik wel eindelijk geslaagd ben. De volgende dag stond een grote dag op het programma ik ging namelijk naar de opera, deze heten 'die macht des schicksals' dit was gelukkige een italiaanse opera en geen duitse opera. Het was ondanks dat het een beetje saai was ook erg mooi, en iedereen was erg mooi gekleed in pak of mooie jurken. Doordat ik een student ben mag ik tot eind november de opera in voor mijn een euro, dus dat was veel beter dan een kaartje voor 60 euro. Na de drie uur durende opera was het tijd voor nog een laatste keer uiteten voor de lockdown, naar onze favoriete pizzeria samen met Anne Sophie. De maandag was weer een gewone studie dag en na spelletjes spelen in de avond was dat ook weer afgelopen. Vandaag is het tijd voor de eerste kerstfilm die we kijken met het huis, dit op het grote scherm in de woonkamer. Ik hou het vandaag kort aangezien ik nog een ander verhaal ga schrijven, namelijk over wat ik hier nu eigenlijk studeer voor vakken en hoe mijn gewoonlijke week er hier uitziet.

Aangezien vele mensen zich waarschijnlijk afvragen hoe het hier nu eigenlijk zit met de lockdown, het is mogelijk om naar buiten te gaan voor boodschappen en voor even in de lucht wandelen. Maar het is ook mogelijk om ' belangrijke mensen' te zien, het enige probleem is dat dit nergens gedefinieerd is. De boetes kunnen wel erg hoog zijn voor overtreden voor regels namelijk tot 1500 euro. Maar ook het gaan naar het werk en studie gaan is mogelijk en mijn universiteit is ook nog open, dus dat is erg fijn! Tot in het verhaal over mijn studie!

1. Joost:
    24 november 2021
    Gelukkig nog even kunnen genieten voor de lockdown, die kerstmarkt ervaring heb je toch maar gehad.
  2. Sandra:
    24 november 2021
    Heel erg jammer van de lockdown. Hopelijk kun je het een beetje gezellig maken in je huis en is het snel voorbij! Fijn dat de studie nog deel live kan!
  3. Ria de vos:
    25 november 2021
    Toch ,op de valreep wat leuke dingen kunnen doen.!! En ik hoop ,dat je met de mensen om je heen een gezellige fijne tijd
    Zal hebben !!En zie uit naar de beschrijving
    Over je studie enz !
  4. Astrid:
    25 november 2021
    Ik hoop voor je dat ondanks de lockdown je nog dingen kunt blijven doen die je plezier geven. Klinkt goed de drankjes die je daar kunt nuttigen. Het lijkt me gezellig zo een Kerstmarkt.
  5. Birgit:
    25 november 2021
    Fijn dat de universiteit nog open is. En gezellig hoor die kerstmarkten!