Apeldoorn-Florence

3 juni 2018

We begonnen onze dag met inpakstress. We mochten namelijk maar 15 kilo aan ruimbagage, dit aerd uiteindelijk 200 gram meer. Eenmaal aangekomen op het vliegveld ( na langzoeken van de goede parkeerplekken) accepteerde ze gelukmig onze tas. We waren ruim 3 uur van te voren en er was maar een winkeltje, hier hebben we dus ook alles grondig bekeken. Het was een klein vliegveld en we hadden al snel besloten om maar bij de gate te gaan zitten. Na de security check liepen we door een gang van zeecontainers naar de gate. Hier kwamen we een winkeltje met allemaal parfum tegen die we hebben uitgeprobeerd, en uiteindelijk allemaal 1 hebben gekozen om op te doen, waarna we weer verder konden. We kwamen uit bij een belachelijk duur restaurant waar ze 1 euro voor een banaan rekende. We vonden er een tafeltje waar nynke haar banaan op at en de rest meegenomen broodjes op aten. Na gehoord te hebben dat alle andere vluchten van transafia verlaat waren, gingen wij in de rij staan voor het boarden. Ongeveer een kwartier te laat stegen we op en waren we op weg naar pisa. Eenmaal aangekomen gingen we onze bagage ophalen, deze kwam vrij vlot waardoor we onze trein nog konden halen. Wij gingen dus ook maar snel opzoek naar het treinstation, we waren zo snel dat we zelfs een trein eerder hadden. Het was een kleine onbemande shuttle die ons naar pisa centraal heeft gebracht, hier zijn we overgestapt op de trein die we gepland waren te nemen richting florence. Na een uur in de trein had iedereen wel trek, en gingen we toch nog maar even een late night snack halen bij de mac donalds op het station. Toen konden we beginnen aan onze wandeling naar het hostel, de hele route was uitgeprint van google maps dus het zou goed moeten gaan. We kwamen alleen op wonderbaarlijke wijze helemaal verkeerd uit en hebben toch onderweg maar iemand gevraagd, hij heeft ons de weg gewezen zodat we weer op de route uitkwamen en uiteindelijk bij het hostel kwamen. Hier kregen we onze kamer sleutels en een sleutel en slot voor ons kluisje. Na een trappetjes doolhof kwamen we uit in onze kamer hier lagen al 3 meisjes te slapen,het was inmiddels al half 12 dus we zijn zo zacht mogelijk naar binnen gegaan en gaan slapen.

1. Sandra:
    3 juni 2018
    Mooi dat het allemaal zo goed is gegaan. Fijne vakantie en veel plezier!
  2. Joost:
    3 juni 2018
    De reis is dus redelijk soepel verlopen, nu lekker genieten!
  3. Kim en Marco:
    Helemaal Top!😁