Terug reis

11 juni 2018

Het is alweer een dag geleden, maar toch wilde we dit verhaal nog even delen van onze spectaculaire terug reis. De dag begon om 7 uur, we zouden namelijk om half 9 weg gaan. Na het inpakken en eten waren we toch net wat later weg, we kwamen om 9 uur aan bij de boot. De Australiër nam dezelfde boot als wij, dus zochten we met zijn bieren een plekje om te zitten, na spelletjes uit de tas te hebben gehaald begonnen we met frank zoo. Dit is een spel wat schijnbaar te ingewikkeld was voor de australier dus zijn we toch overgestapt naar uno. Na een paar potjess te hebben gespeeld kwamen we aan. We gingen opzoek naar de bus, het alternatief was 4 uur wachten op de trein en daar hadden we geen zin in.na lange tijd kwam de bus en kwamen we bij het treinstation, daar namen we de intercity na afscheid te hebben genomen van Mark. De intercity was vol en we besloten in het gangpad te gaan zitten, iedereen keek ons raar aan en toen de condecteur langs kwam bleek waarom... we hadden moeten reserveren. Gelukkig waren er nog plekken vrij in een andere coupe en mochten we daar gaan zitten. De trein was ook erg snel, hij deed er 1 uur over inplaats van 2 uur de trein die we eerst zouden nemen. In pisa aangekomen lieten we onze bagage stallen en liepen we pisa in. Na wat rondgeslenter en een boekwinkel in te zijn geweest kwamen we bij de pisa toren, waar we op het gras gingen zitten. Daarna begon de fotoshoot met springfotos voor de toren, dit bleek nog best lastig het gelijk springen. Maar uiteindlijk was het toch gelukt. We keken nog wat rond bij de kraampjes en liepen langzaam terug met onderweg nog een ijsje. We waren veels te vroeg op het vliegveld en begonnen aan onze culinaire maaltijd met als voorgerecht een aardappelen gekruid met 1 procent zout en gedipt in 34 procent olie. Daarna kwam het hoofdgerecht met verschillende variaties pannekoeken, zo was er de keus voor ham, kaas, appel kaneel, kaneel, banaan kaneel, appel banaan kaneel of gewoon neutraal. Hierna vervolgde we onze reis, na inchecken van al onze bagage inclusief de handbagage koffertjes, gingen we door de douane en zochten nog een lekker geurtje uit om op te doen. Daarna gingen we het vliegtuig op weg naar huis. Rond 11 uur kwamen we aan en haalde onze bagage op, en vervolgde onze weg naar chauffer Joost die ons naar huis bracht, hierna konden we lekker in ons eigen bed uitrusten van de zware reis.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade