Elba 5

9 juni 2018

Onze dag begon rustig; Nyn had last van haar knie en Nien had spierpijn all over, dus mountainbiken vroeg in de ochtend zat er niet in. Het plan was om half 12 weg te gaan, maar het eten en drinken klaar maken en de fietsenuitleg zorgde ervoor dat we pas 1 uur vertrokken. We fietsen naar twee stadjes: Porto Azzuro en Capoliveri. Twee hele schattige stadjes. Porto Azzuro is een havenstadje en de bergjes op en af waren heel goed te doen!
Capoliveri was een stadje op een grote berg, dus dat was een pittige klim. Als in, Italiaans pittig. Niet Limburgs pittig. Ik heb nog nooit zoveel in de eerste stand van de eerste versnelling gereden (we hadden er 24). De uitzichten waren het echter wel waard. Nyn en ik wilde nog graag een stukje van de officiële mountainbikeroute in Capoliveri. Nien was iets te moe, dus zij wachtte op ons. We wilde kijken of we de hele route konden doen, maar dat bleek toch iets teveel tijd te kosten. Het was al redelijk laat, dus we besloten 1/3 van de route te doen. Dat was al praaachtig. De uitzichten, oh. Het was het absoluut waard om de route te fietsen, ookal was het maar voor een deel. Terug mochten we de berg af die we heen op moesten. Helaas hadden de fietsen geen tellertjes, dus ik kon niet zien hoe hard ik van de berg af ging. Maar het was fijn hard. Nyn vond zo snel er van af een beetje te eng, dus zij ging wat langzamer. Dit balanceerde Nien weer, die iets langzamer de berg òp ging. Weer op het kamp maakten we alles klaar voor het eten: we maakten het vuur aan, sneden alle groente, maakten papjes van sojaroom, water en kruiden, en vormde de alumiumbakjes; we gingen namelijk weer hikebommen maken. Dit keer was het geen nasi, maar een poging tot het maken van curry. Dit lukte niet helemaal (we hadden er iets te weinig currykruiden in gedaan, en ook de bouillionkruiden kwamen niet helemaal naar voren - dit kan trouwens ook deels aan mij liggen, aangezien ik verkouden ben) maar de rijst was minder aangekoekt dan de vorige keer, en het was iets romiger. Ontzettend lekker. Deze avond zijn Nyn en Nien onwijs energiek (energie die ze op een of andere manier niet hebben gebruikt bij het fietsen, maar opgespaart?) en houden ze een mee zing sessie. Soms zijn de noten iets te hoog, en wordt het een beetje vals, maar het is vermakelijk ;). Morgen gaan we snorkelen! Heb er zin in, maar het is wel de laatste dag... Nog even volop genieten.