Elba - dag 4

9 juni 2018

De dag begon langzaam met een ontbijtje rond 10 uur. Daarna gingen we onze tent opruimen en wat andere taakjes doen, zoals de terug weg regelen. Rond 12 uur liepen we naar het strant om daar te gaan lunchen met de overige pasta salade. We moesten weer snel terug om optijd te zijn voor de bus naar de wandel tocht. We gingen samen met sjoerd en mark ( de Australische gast) en ons drietjes op weg naar de plek waar de wandelingen begonnen, dit was in een klein plaatsje waar we nog naar de wc konden. We begonnen op een gewone auto weg maar gingen al snel de bossen in en ook stijl omhoog. Tot we weer op een gewone weg kwamen waar we een mooie picknick bankje tegen kwamen om te eten. Hierna begonnen we de echte klim, brenda mark en sjoerd waren al snel boven ik en nien deden er iets lamger over... een maal boven hadden we een keus de lastige langere route of de snelle simpele, we kozen de lange deze was echt pittig op een gegeven moment. We moesten met kettingen naar boven klimmen, ik vond het veels te eng omdat het zo hoog was dat als je ook maar een stap fout zetten je de hele berg naar beneden viel. Brenda en nien waren heel ver voor en renden ongeveer over de rotsen. Eenmaal aan het eind van het pad was het alleen de berg nog... dit was het zwaarts vond ik, het was langere stukken omhoog en ook moeilijke stukken hadden geen kabel. Een maal boven was ik zo opgelucht wilde eigenlijk met de kabel naar beneden maar die was al dicht. Dus begonnen we aan de klim naar beneden, dit was een stuk minder stijl alleen af en toe wel glad. Het duurde een redelijke tijd en hadden bedacht niet naar het verre maar dichtbijste plaatsje te gaan. Eenmaal daar konden we ook echt niet meer. We sprongen snel in de bus om naar de plek te gaan waar je de zonsondergang kon kijken. Dit was niet heel lamg, toen we daar aankwamen zochte we snel pizzas uit en voor mij en nien wat anders, deze nam iemand anders mee zodat we allemaal de zonsondergang konden kijken. Het hele kamp was er, dus ook de twee uit noorwegen en alle begeleiding-bas. Het was heel mooi en je kon er hele mooie fotos maken. Je zag het water tegen de rotsen aan botsen met daarachter de zons ondergang. Daarna gingen we eten hier moestje wel een riviertje voor over steken... daar ging het mis... iedereen kwam er gwn overheen alleen ik niet helemaal, ik glee weg en belanden met mijn been in het water en achraapte met mijn knie over de rots. Maar even later kwam het eten en die lukte het wle met zelfs een stapel pizza dozen... het eten was heerlijk, daarna moesten we weer terug... gelukkig ging dit goed. Iedereen was moe en ik viel dan ook half in de slaap in de bus. Schijnbaar was de benzine al een hele tijd bijna op en hadden ze grootste deel op de koppeling gereden om benzine te sparen, wat ze ons maar niet verteld hadden. Na het tanken kwamen gelukkig aan bij het kamp en gingen we zo snel mogelijk naar bed.