Elba - dag 2

6 juni 2018 - Elba, Italië

Vandaag waren we van plan te kajakken. We waren rond 9 uur wakker, en aamgezien de mensen van de 'crew' (Bas, Tim en Justin) nog niet wakker waren, konden we lekker rustig ontbijten. We hadden gisteren eieren gekocht, dus ons ontbijt bestond uit gebakken einop brood, met daarbij stukken watermeloen (en voor als jullie het willen weten; hij was onwijs lekker). Daarna hebben wat gelezen in de hangmaten, en rond 1 gingen we richting het kiezelstrand. Zwemvesten aan, telefoons en portemonee in een (hopelijk) waterdichte zak, en daar gingen we met z'n viertjes (Tim als instructeur). In open kajaks het blauwe (oh wat een prachtige blauw) water op, lamgs de rottsachrige kust. Halverwege gestopt bij een strandje, daar gefrisbeet en gesnorkeld (dat was ook absoluit prachtig), en later nog een keer gestopt op een ander strandje, waar we een ijsje hebben gegeten en weer hebben gefrisbeet. En toen kwam het spannende stuk. Ergens bij de kust was ook een springrots; drie plateus waarvanaf je in het water kon springen. Vanaf de kajak leek het te doen, eenmaal bovenaan was het toch wel erg hoog. We begonnen bij plateau 1: niet teveel naar beneden kijken (advies van Tim) en gewoon gaan. En dat deden we. Alle drie. En wat was het gaaf! Heel eng, maar oh zo gaaf. Nien vond het wel goed, Nyn en ik wilde onze angst nog een keer overwonnen. En ons lukte het alle twee van het tweede plateau af te springen! De val naar beneden was zó lang, ik dacht dat er geen eind aan kwam! Maar het was ontzettend, ontzettend gaaf om te doen. En toen weer terug naar de kust, en lekker moe even douchen en bijkomen in de hangmaten (lees: lezen). Als avondeten waren we van plan hikebommen te maken: rijst, groente en water in aluminiumfolie en op het vuur garen. Ookal moesten we gokken wanneer ze klaar waren, het was wel een succes. De rijst was, voor het grootste gedeelte, gaar, en de groente zeker. Na het eten nog wat gelezen en het vuur ging lamgzaam maar zeker uit. 's Avonds kwam er een nieuwe gast op het kamp aan: Mark uit Australië (leeeuk accent). Terwijl de anderen nog aan hun avondeten moesten beginnen, legde Nyn ons het spel 'Regenwormen' uit; gek spel, maar wel leuk. Mark kwam er na het eerste potje bij zitten, en we hebbben hem uitgelegd hoe het spel werkte (al hoewel het zo'n gek spel ia die hij helemaal niet kende, dat hij er als nog niet veel van snapte). Hij kende r wel UNO, en met z'n vieren hebben we nog twee potjes UNO gespeeld. En morgen? Geen idee wat we gaan doen. Een heel Italiaanse instelling: dat zien we morgen wel.

1. Sandra:
    7 juni 2018
    Wat doen jullie leuke dingen! Super zo een excursie. Veel plezier!
  2. Joost:
    8 juni 2018
    De video gezien, zag er zeer stoer uit! Was dat het 1e of 2e nivo?
  3. Nynke:
    8 juni 2018
    Die ik had gestuurd was de tweede