Elba laatste dag

10 juni 2018 - Elba, Italië

De laatste volle dag op elba, morgen naar huis. Maar vandaag nog even genieten en dingen doen. We beginnen de dag vroeg om 7:30. Want we wilden om 8:00 naar de markt hier in Lacona. Is gelukt, we zijn hier om 8:01 weggelopen!!! Ontbeten en tandengepoetst en al. Behalve Brenda, die kwam iets later. De markt was een straatje, maar wel leuke dingen. We waren iets te vroeg want ze waren aan het opbouwen. Dus zijn we heen en weer gelopen. Daarna zijn we langs een pottenwinkel geweest, waar ze echt heel veel dingen van aardewerk, keramiek en porselein hadden (ook wel andere dingetjes). Allemaal beeldjes, ook David weer. Toen zijn we terug gelopen, omgekleed en naar de zee gelopen(Kiezelstrand want ik wilde snorkelen). Was leuk zwemmen en we hebben wat visjes gezien. Nog even opgedroogd op het strand. Daarna wilden we nog in het zwembad, maar daar had niemand meer zin in. Dus deden we niet meer. Terug op het kamp hebben we lekker watermeloen gegeten. En alvast lunch gesmeerd. Om 12:00 uur zijn we naar portoferraio gegaan voor boodschappen. Of te minste we wilden om 12:00 weg gaan. Het werd iets later want de auto/busje had problemen met de accu. Bas was er gelukkig om te helpen(Tim reed). Na snel boodschappen te hebben gedaan zijn we teruggereden, Tim had intussen twee meiden opgehaald(Amerikaans en Oostenrijks). Toen hebben we lunch gehad en zijn we met bijna het hele kamp in de auto gestapt (behalve de twee meiden, jordy en bas). We gingen snorkelen! Bij het wrak in de buurt van pomonte. Waren heel veel vissen te zien. Als je wat dieper dook dan zag je echt mooi gekleurde vissen. Ook had Tim brood meegenomen en we voerde de vissen die om ons heen zwommen. Was echt leuk om te zien. Daarna zijn we even pomonte in geweest. Was heel klein maar wel leuk. Nynke en ik hebben een ijsje gehaald en we hebben allemaal nog kaarten gehaald voor ons zelf omdat we die leuk vonden. Daarna is de rest nog van een klif in de zee gaan springen, terwijl wij zijn achtergebleven. We hebben iets gezond, stenen kapot geslagen en gepraat. Toen de rest weer terug was zijn we naar het kamp terug gegaan. Waar ik meteen gedoucht heb. Daarna zijn we begonnen met eten maken, pannenkoeken! Omdat dat lekker makkelijk meenemen is voor morgen, maar natuurlijk ook super lekker. Sommige met hamblokjes, andere met appel of banaan. Ook zijn we aardig geweest en hebben bas, justin, tim en jordy pannenkoeken gegeven (mark (de australische gast) hebben we gevraagd maar die wilde niet). We hadden veel te veel, want we hebben 1 kg meel gebruikt. Genoeg dus voor morgen. Ook hebben we de overige rijst en pasta gekookt om morgen mee te nemen en op te eten. Na het vele afwassen hebben we eindelijk ingecheckt voor de vlucht naar huis (waren we even vergeten). En toen alles opruimen en inpakken. Kregen mijn koffer net dicht, dus alles komt goed. We hebben veel eten over maar dat zal morgen maar op moeten. Jammer nou weer!
(Sjoerd bestaat trouwens niet, hij werd genoemd in een voorgaande log. Het is Jordy.)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sandra:
    10 juni 2018
    Ik ben nu wel benieuwd geworden naar elba, lijkt me een heel mooi eiland! Goede terugreis!
  2. Jacqueline en Marcel:
    10 juni 2018
    Nou dames, aan alle leuke dingen komt een eind. Nog lekker een nachtje slapen, nog één keer de geur van Italië opsnuiven, en dan morgen naar HUIS!!!
    Goede terugreis gewenst.