Elba dag 3

7 juni 2018 - Elba, Italië

Dag 3 op elba begon ietsje laat. Nynke was eerder wakker dan Brenda en ik. (Niet veel, half uur ofzo). Nadat Brenda en ik klaar waren voor het ontbijt, vonden we Nynke half slapend buiten in de hangmat. Wij zijn in de andere gaan liggen voor even en toen hebben we ontbeten. Daarna heeft Nynke de weersverwachting gecheckt en het bleek dat het in de middag ging regelen. Na lang overleg over wat we nou wilden doen vandaag, hebben we besloten vandaag de berg op te fietsen (bas zei dat het niet ging lukken, dus juist daarom wilden we het halen), naar portoferraio te gaan voor boodschappen en napoleons huis en daarna een wandelroute te gaan wandelen. De fietsen hadden geen versnellingen dus we konden eigenlijk wel weten dat het moeilijk zou worden. Toch begonnen we vol moed aan de klim. Na eerst verkeerd te hebben gefietst, waren we op koers. Het was veel zwaarder dan verwacht, we kwamen tot de helft. De rest naar boven gelopen, wat ook zwaar was. (Brenda is met fietsen wel 50 m verder gekomen). Boven hebben we onze lunch opgegeten. Daarna zijn we naar beneden gesjeesd. We hadden net genoeg tijd om nog even watermeloen te eten voordat we naar portoferraio gingen. Eerst nick op de boot zetten, de Amerikaan die doorreist naar noorwegen. Toen gelijk naar napoleons huis gelopen, het was leuk maar niet veel soeps. De tuin was het mooiste met uitzicht over zee. Daarna nog geprobeerd het fort in te komen, maar we hadden te weinig tijd om er echt in te gaan. Dus voor de deur gestaan, echt een mooi uitzicht. Toen hebben we snel naar de winkel gelopen. Super veel gehaald. Toen we terug waren wilde we wandelen, het begin van de route is moeilijk te vinden. Dus natuurlijk liepen we verkeerd. Na terug te zijn gelopen naar het kamp heeft bas ons gebracht naar het begin (met de auto). Hij gaf aanwijzingen over hoe we moesten lopen, bij de t-splitsing rechts en altijd rechts aanhouden dan komen jullie er wel. Dus niet. We zijn bijna overal waar kon verkeerd gelopen omdat we rechts aanhielden. Nynke zei bij elke splitsing: is dit de t-splitsing? Hier moeten we rechts!. We dachten gewoon te moeilijk. Zou dit de splitsing zijn? Wat is voor hem een t-splitsing? Is dit wat hij bedoelde met rechts? Is dit een pad? Allemaal dat soort dingen. Maar uiteindelijk na 3 uur kwamen we toch terug. En het uitzicht was spectaculair!!! Echt een hoogtepunt. Het was negen uur en we moesten nog eten maken. Lekkere pasta salade. Daarna hebben we met alle kampeerders een spel gespeeld. Deze dag was echt super druk, maar wel geweldig. (Vooral het uitzicht!)

1. Joost:
    8 juni 2018
    Lekker sportief bezig, goed joh. Geen regen gehad uiteindelijk?
  2. Kim en Marco:
    8 juni 2018
    T splitsing, maar net waar je vandaan komt, toch?
  3. Fam Langevoort:
    8 juni 2018
    Klinkt als een super goed oriëntatie vermogen!
  4. Jacqueline en Marcel:
    9 juni 2018
    Zo te lezen zitten jullie dagen goed vol. Gaat het allemaal lukken binnen 10 dagen? Het einde nadert snel, geniet er nog maar van! Tot maandag.