Dag 3 Florence-Elba

4 juni 2018 - Elba, Italië

Dag 3 begon heeeeeel vroeg om 4:20. De colombiaanse kamergenoten moesten een bus halen. Gelukkig kon ik weer in slaap vallen, onze wekker ging om 7:30. Nog steeds vroeg. Iedereen was nog moe, maar we moesten wel beginnen met inpakken als we alles wilden zien. Dus opruimen, klaarmaken en het vieze water overgieten in flesjes en zoveel mogelijk opdrinken. De hele chaos was uiteindelijk weg, helemaal opgeruimd! Nynkes tas was alleen tien kilo zwaarder ofzo. Toen begon de afdaling van de trappen in het hostel met de vijfentwintig kilo tas. Allemaal gelukt. Bagage naar de 'luggage room' , zodat we die niet hoeften te sjouwen in florence. Daarna de reis naar palazzo pitti, we wisten dat deze dicht was, maar de tuinen zouden open zijn volgens de website. Fout! Eerste maandag van de maand, dan zit alles dicht ofzo. Dus we gingen eromheen lopen in de hoop van een uitzichtspunt over de tuin. Er zou nog een mooie tuin in de buurt zijn. En misschien konden we in het fort wat erachter lag. Nou het fort was ook dicht. Maar wel mooi van buiten. En door een hek konden we iets van 2% van de tuin zien. Ook wel mooi uitzicht. We waren compleet langs die andere tuin gelopen, die ook dicht bleek te zijn, iets van eerste maandag van de maand ofzo. Daarna liepen we naar nog een andere tuin, giardino del rosa (ofzoiets). Die was wel open (eindelijk). En heel mooi vol met rozen. En een japanse tuin met kleine mini watervallen. Super mooi en super warm. We zijn echt helemaal naar boven geweest, we moesten wel even stoppen onderweg, oververhit enzo. Maar boven was een super uitzichtspunt, we konden alles zo mooi zien. Veel foto's gemaakt. Heel veel. Super warm. Maar het was al iets van een uur en we zaten best wel ver weg van het hostel. Dus toen zijn we naar het hostel gelopen en hebben onze bagage gehaald. Half florence doorgesleept naar het treinstation. We waren veel te vroeg, maar goed want we konden het perron niet zo goed vinden. Uiteindelijk wel gevonden. Na twee uur in de trein te hebben gezeten en een beetje te hebben bijgeslapen moesten we overstappen. En natuurlijk ging de trein te vroeg weg, wel een minuut. Dus we hebben m gemist. Maar gelukkig ging ie een half uur later weer. Die wel gehaald. Daarna moesten we even wachten op de boot, een uur ofzo. Op de boot hebben we lekker avond gegeten, wraps met humus en groente (voor mij chocolade pasta). En de komkommer (die leek op een augurk) was echt smerig. Chemische smaak. Toen kwamen we eindelijk op Elba aan! Na een uur op de boot. Gelukkig stond Bas van Elba travels voor ons klaar (neef van meneer Dubbelman). Even ingeleid en rondleiding gekregen. Daarna nog even met andere mensen bij het vuur gezeten, Canadezen en een Amerikaan. Nu gaan we naar bed. Want we moeten even slaap inhalen (het is nu 23:25). Morgen iets uitslapen en inchecken.

1. Heidi:
    5 juni 2018
    Wat leuk meiden!
    Lekker genieten ...doe de groetjes maar aan Nienke van haar tante
    Xx
  2. Joost:
    6 juni 2018
    Mooi verhaal, jammer van de eerste maandag van de maand ofzo en dat alles dicht was enzo 😉. Leuke foto's trouwens!