Studeren, studeren en nog eens wat meer studeren

26 januari 2022 - Graz, Oostenrijk

Deze week begon ik met het vieren van Kim's afstuderen, want daar kon ik online bij zijn (toch een voordeeltje van het corona). Ik had een lekker stukje taart meegenomen vanuit Tamsweg om optimaal mee te kunnen vieren. Na de vorige vrijdag al twee tentamens te hebben gedaan was het deze week tijd voor nog meer tentamens, deze keer was er op vrijdag het tentamen van sattelite communications en the physics of stellar atmospheres. Je zou denken dat dit maar twee vakken zijn, maar hier splitsen ze vakken op in lectures en opdrachten. Dus van sattelite communications had ik zowel het lecture tentamen en het opdrachten examen tegelijk. The physics of stellar atmospheres had ik alleen het lecture van de opdrachten tentamen was deze week. Door het vele leren en nog een opdracht die ik moest inleveren had ik niet zo veel tijd over. Daarnaast ben ik voor de laatste keer naar mijn zwemcursus geweest, aangezien ik afgelopen dinsdag niet kon. Daarnaast moest ik mij in oostenrijk laten vaccineren aangezien ik anders van begin februari een niet meer geldige vaccinatie heb (en ik wist niet zeker of dat mocht in de nachttrein terug). Daarom heb ik mij hier op vrijdag laten vaccineren en heb ik mijn vaccinaties over laten zetten naar het oostenrijkse systeem. Dit betekend dat ik nu eindelijk niet meer raar aangekeken word op de uni als ik met mijn nederlandse app kom aanzetten, ik pas er helemaal tussen nu.  Het weekend stond in het thema van nog meer leren ik had namelijk maandag een tentamen van paleoclimatology, dit ging over het klimaat op aarde vanaf het begin van het ontstaan, het was een stuk meer leer werk dan ik gewend ben. Dit was aangezien het nu ook een groot deel tijden onthouden is en erg veel namen van dieren die geleefd hebben tijd perken en onderzoekers. Na het mondeling op maandag te hebben gemaakt, en nog een extra mondeling voor sattelite communicaties te hebben gedaan,  had ik een halve dag vrij genomen voor veel regel dingetjes, zo heb ik mij uitgeschreven op in Graz, mailtjes gestuurd en nog formulieren die ik in moest vullen ingeleverd. De dinsdag stond weer in het teken van leren dit keer voor het examen van vandaag physics of stellar atmospheres UE, UE staat voor de opdrachten. Waarbij de opdrachten op het tentamen precies hetzelfde waren als het tentamen van het jaar daarvoor wat ik geoefend had. De dinsdag avond had ik ook al afscheid genomen van mijn eerste huisgenootje, Amy, na een avond vol tricky towers ( een soort tetris spel op de nintendo switch) vertrok zij vanochtend richting Wenen en zou niet terug komen voor ik weg ging. Kortom een weekje met erg veel studeren en jammer genoeg niet zoveel spannende activiteiten.

ps. Deze zaterdag heb ik ook afscheid genomen van mijn fiets, ik heb hem doorverkocht via de oostenrijkse marktplaats voor dezelfde prijs als ik hem heb gekocht. Gratis een half jaar gefietst dus!

1. Sandra:
    26 januari 2022
    Goed bezig met studeren, tja, het kan niet altijd feest zijn! Succes met de laatste loodjes en sterkte met afscheid nemen. Wij verheugen ons erop dat je weer terug komt!
  2. Joost:
    29 januari 2022
    Soms is het hard werken🙄, wel apart dat je nu (vlak voor je vertrek) de oostenrijkse vaccinatie app hebt en er dus helemaal bij hoort. Jammer dat het avontuur over is, maar fijn dat je weer terug komt😀